Nytt land, nya skämt

Jag har ju hemma i Berlin blivit lite av en skämtarkung (se tidigare inlägg) och var därav inte mycket sämre i Paris. Jag kom på att jag hade en gammal Berlinkarta i jackfickan och insåg då hur kul det kunde bli om jag med denna karta gick fram till någon helt främmande person och frågade om vägen.
Så väl ute på Paris gator slår jag slag i saken. En man kommer fram med en flyer och jag ser då min chans. De andra ser chansen att fly och går generade åt olika håll, antingen för att det inte klarade stelheten eller att hålla masken. Jag ger mannen kartan och pekar på vad som på riktigt var Kreuzberg och säger "Här är vi ju nu och vill skulle vilja ta oss till Eifeltornet som väl ligger någonstans här?" *Pekar på Tiergarten*. Mannen nickar och ger sig in i kartan. Han sätter fingret på den punkt han tror vi är vid och börjar fundera. Han blir sedan tyst en lång stund, en stund där jag snett bakom honom desperat försöker hålla masken. Det går så där, men nersjunken i sin karta som han är märker han ingenting. Efter en lång stund tittar han upp och säger en smula nervöst. "Det här är inte Paris". Succé! Jag ursäktar då min dumhet och önskar honom en trevlig dag. "Alexander Åström - Skämtarkungen" är numera ett vedertaget uttryck även i Paris

Kommentarer
Postat av: Snäckan

Det här är humor. Bara sååå bra!!!

2010-12-01 @ 16:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0