Utökning, igen!

Och inte vilken utökning som helst! Jakob och Andreas kom ner söndag kväll och det fanns då bara en sak på kartan - dunka upp Red Horse så snabbt som möjligt och börja una. Vi tog oss till en rätt lökig "wanna be fashion"-bar i området. Det är egentligen det och bögställen som finns i år del av Schöneberg. HIV eller kolera. Vi kände oss rätt tvungna att välja koleran. Omringade av alldeles för vita läderimitationssoffor och med Taio Cruz och Lady Gaga (och resten av världens auto-tune musik) dunkandes ur högtalarna slog vi oss ner i ett hörn. Väldigt trevligt blev det dock - orientalisk vattenpipa, tysk hårduno och svenskt skitsnack, allt i en fungerande symbios.


På måndagen var det dags för lite turistande. Gustav och jag har emellertid stora cykelproblem då båda våra 50 euros-cyklar så sakteliga börjar förtvina. Vi fick därför dela upp oss. Jag följde med våra gäster på lite förmiddagshopping och Gusvild fick vika upp ärmarna och smutsa ner händer med cykelmeckande. Jag vek sedan av från killarna för att åka till skolan. Så här kul hade dem när vi skrev bisatser  och hetsböjde modalverb.
Chillin' @Holocaust-Mahnmal

Det åts tydligen riktigt feta och goda ribs och chicken wings borta i Freidrichshain
Mongo-Chribb

Gustav och jag skulle sen efter skolan möta de andra nere på Café Wendel @Schlesisches Str. Vi skulle alltså ta oss från nordvästra Berlin till sydöstra i regn och mörker. Tyvärr var Gustav inte så bra på att mecka cykel som han trodde så vid Riksdagen (en knapp tredjedel på vägen) ramlar hela hans pedal av. Det blev då till att sparka sig resten av vägen. Jag som har en cykel som tidigare hade 21 fungerande växlar och som nu har 1 fungerande växel (ettans växel) kände mig plötsligt väldigt lyckligt lottad. Efter mycket meck och frustration kom vi fram och möttes av denna mysorgie. All irritation byttes med ens ut mot ren glädje:
Råmys
Agnes och Viktor besökte oss och vi satt en bra stund på Wendel innan det begav sig hem.
Det var söndag och måndag det, men mer kommer, vi lovar!
Text: Alexander Åström
Foto: Andreas Åström, Christian Zetterqvist, Jakob Bengtsson, Gustav Bengtsson, Alexander Åström och lite självutlösare
Fotoredigering: Alexander Åström

Kommentarer
Postat av: Smart-Hook 4life

åh va ni är mysiga! saknar er lite faktiskt... /S.

2010-11-07 @ 18:01:42
Postat av: Eskil Papp

Jag vet att ni har "montones" med opublicerat matriel från förra veckas invasion. Publicera!

2010-11-08 @ 16:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0