Konsten att vara en svärmorsdröm

Nykläckta och smått invalidiserade som vi är på ta-hand-om-sig-själv-fronten börjar vi så sakteliga pussla ihop vårt vardagsliv. Det ska handlas mat, kommas ihåg möten och aktiviteter, gås upp i tid, städas, diskas, tvättas, sovas. Och lagas mat. Mitt i allt detta ska det även hinnas med att rocka lite. Vi börjar dock så sakteliga kravla oss upp ur våra gör-ingen-nytta-rullstolar och testar sakta men säkert våra muskellösa, förtvinade, seniga små ben och kryper ut i den djungel hushållsskötandet har kommit att bli.
Igår ägde vår första storstädning rum. Gammal disk togs bort, köket rengjordes, toaletten fräschades upp (det fick Gustav göra), det dammsögs, putsades fönster och kläder och annan bråte ställdes tillbaka där det hörde hemma. Vi tog några in action-bilder. Häng med!
Duktig Gustav med hårdsugande tysk damsugare

Gammal hederlig fönsterputs. Där har vi alla varit

Duktig storstädare som råkar ha tappat sina byxor
Sortera smutstvätt kräver sin man

När lägenheten hade blivit återställd till sitt ursprungliga skick var det dags att åka ut på stan. Allt städande hade fått oss shoppingsugna. Och som det shoppades! COS och H&M på Freidrichstrasse bokstavligen talat tömdes (nu överdriver jag onödigt mycket igen) och diverse råschyssta nya basplagg införskaffades. Efter det begav vi oss norrut till Torstrasse och våra gamla hostelhoods. På Torstrasse 172 ligger Lunettes Selection där jag tidigare hade varit och tittat ut två olika par glasögon. Lokalen är väldigt spartanskt och sparsmakat inredd och som ni ser ligger inga glasögon framme utan inne i skåpen till höger. Stilrent och inbjudande med andra ord.
Jag hade fäst mig vid två par helt olika typer av glasögon. Att välja mellan de två blev svårt så jag köpte båda. Ska man se så är det lika bra att göra det ordentligt.


Vi smet vidare till en optiker för att beställa glas och ge mig en välbehövligt avslappnande synundersökning. På vägen dit tog vi oss in till ett oerhört trevligt litet café i Prenzlauer Berg. Jag lyckades på rutin slå ut hela min latte över bord, golv och Gustav. Den trevliga damen i kassan kom då fram med inte bara papper utan en helt ny latte. När vi senare gick därifrån bjöd hon oss dessutom på godis. Mysigt så att det skrek om det! 1-0 café Lony Prenzlauer Berg.

Kommentarer
Postat av: Snäckan

Härligt att höra att vardagslivet gjort entré!

2010-10-02 @ 23:54:42
Postat av: Snäckan

Härligt att höra att vardagslivet gjort entré!

2010-10-02 @ 23:54:51
Postat av: Snäckan igen

Och hoppas att du snart ser världen med nya ögon

2010-10-02 @ 23:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0