Mitt första tyska skämt

Mitt första tyska skämt kom här i förra veckan. En riktig succé och skrattfest blev det! När jag var inne hos min optiker för att hämta ut mina glasögon fick jag och Gustav sätta oss ner och vänta så att hon kunde bli klar med en kund som satt inne på en synundersökning. Hon kom ut efter fem minuter när undersökningen var i ett pausskede och visar mig mina nya glasögon. Jag provar dem och vi står och diskuterar i glad och trevlig vardagston. Då kommer synundersökningskvinnan ut från rummet och över ögonen har hon en groteskt stor och metallig makapär som antagligen mäter hennes syn på något sätt. Då säger jag: "Coole Brillen" dvs. Coola glasögon och alla börjar skratta. Jag gick nöjd därifrån och kan känna av att skämtar-alex börjar bli ett vedertaget uttryck här nere i Berlin.

Kommentarer
Postat av: Fabian

Jag får bara ta att gratulera!

2010-10-11 @ 18:28:08
Postat av: carl "1" elfving

gå på den här http://www.dn.se/nyheter/varlden/det-har-drojt-lange-men-nu-stalls-adolf-hitler-ut-1.1189380

2010-10-15 @ 08:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0