Idrott

Idrott har vi under de senaste dagarna haft överallt runt omkring - något som självklart inte rört oss. Vi sitter hellre här, på Frobenstrasse och luktar på datorerna.

Igår gick Berlin maraton av stapeln (här i Berlin). Tusentals idioter var ute och sprang så vi traska ner till Bülowstrasse, 50 tunga steg bort. Vi både skrattade och grät. Vi skrattade för att vi var väldigt väldigt glada att vi inte var ute i ösregnet och astmaanfallade oss igenom de dryga fyra milen maratonloppet utgör. Vi grät även lite inombords för att vi har tränat alldeles för lite härnere (ingenting). Det är lite kul för de enorma skillnaderna i Gustavs och mina kroppsformer blir bara ännu mer enorma. Gustav ser mer och mer ut som en malariautsvulten stackars östafrikan och jag har byggt vidare på min härliga påronform och ser snart ut som en gravid mamma. Det är så vi ser ut just nu. Typ lite som Helan och Halvan, fast bara sorgligt.
Men imorgon blir det förändring för då ska det köpas gymkort. För att citera en idol:

Niklas Bigl Efter en veckas utan träning pga alkohol i överflöd och förkylning så ere äntligen dags att biffa till sig!!!


Exakt. Dagen efter maratondagen (idag) begav vi oss till Olympiastadion för att checka in stället, om det var "the place to be" så att säga. Det var det inte. Eller njae, inte när vi var där iallafall. Vi bestämde oss för att se faran och olagligheten i vitögat och hoppa över spärrarna och smita in. Men så blev det inte så vi köpte en inträdesbiljett istället. Riktigt maffigt var det som ni kommer kunna se av bilderna nedan!


Det sprangs å det vildaste!


Här springs det ännu mer. (Ber om ursäkt för dålig bildkvalitet, har inte med canon att göra, det har med mig)
Det kom folk från Mexiko

Och från Sverige


Och från cp-landet


Olympiastadion from ze outside


Olympiastadion from ze inside


Glad turist nummer zwei

Två klassiska arier


@vipen


Smidigt sätt att dölja att det är en gammal nazi-klocka


Jesse Owens och andra svarta amerikaner som plockade guld i typ allt var enligt uppgift en riktig nagel i ögat på Hittelito som under Berlin-OS '36 skulle visa den ariska rasens överlägsenhet. Tji fick han.





Vad gjorde vi då istället för att själva vara aktiva? Jo
Åt god mat


Och visade god vänner runt i lägenheten

Snart ska ni få höra om våra IKEA-strapatser. Tills dess! /Alex

Kommentarer
Postat av: Vincent

Vill börja med att säga trevlig bloggis!



satt på en fett random taconight hos Chudi härom dagen, rätt awesome faktiskt men som ni alla vet tar tacon slut ganska snabbt med Chudi som bordsherre.



Vilken besvikelse det var, jag ville ju ha mer. Så jag googlade därför "taco" och visst fasiken hamnade jag här! Huh???? tänkte jag först, men vilken tacohimmel det visade sig vara!



Känner stolthet över er båda, men lite extra över dig Alex. Du sätter verkligen den klassiska boggerska-posen. Du vet vilken jag menar, den där avslappnade benen-i-kors-@-olympiastadion-ingen-biggie-posen. Kul att se! Hade dock faktiskt lite högre förväntningar på dig Gustav. Sitter här och läser höstkatalogen från Gant där du sÄtter blick efter blick och frilla efter frilla! har sannolikt att göra kamerans egenskaper som inte är anpassade efter det lite kyliga nazi-klimatet ni har där nere. lite halvosmidiga bortförklaringar av skribenten, men detta är en diskussion för ett annat forum.



Aja, kan inte sitta här och häcka hela dan, ska kila ner till till njoy och biffa på mig lite! AWESOME!!!!

2010-09-28 @ 09:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0