Snabb recap tisdag/onsdag

Dagarna börjar redan flyta in i varandra härnere. Eller iallafall tisdagen och onsdagen. Kan ha att göra med att vi har gjort absolut nada. Eller njae, typ. Tisdagen började med att jag jobbade och Gustav sov. 1050 kronor rikare insåg jag att vi behövde äta. Vi bestämde oss för att ta en långcykeltur från vårt Circus Hostel till China Box, tvärs över gatan. Här har ni routen:
Jag står utanför restaurangen och fotar hostellet. Det var skönt med lite frisk luft och motion.

Sen, runt 13.37 satte vi oss i lobbyn. Vi satt där till klockan 20.30. Jag gick inte ens upp för att gå på toa. När vi sen runt 20.31 insåg att våra magar kurrade tog vi cyklarna ner till Hackeshermarkt för dagens höjdpunkt, middagsuno. Och som det unades. Med öppningsfrasen "Vi dunkar upp Redhorse va?" "Ja släpp lös henne" drog det igång. Det som är så chill med headsuppuno vid middagstid är förutsättnings- och kravlösheten. Man spelar en sex-sju händer som att inget hade hänt.
Maten var het men unon var hetar

Den avslappnade stämningen var touren till fördel som kammade hem det hela efter sju händer. Det unades upp på Rocco, ett riktigt turisthak på turistparadiset Hackeshermarkt. Maten var varken prisvärd eller välsmakande och personalen var otrevlig (något som är väldigt ovanligt för mystrevliga Berlin). Men unon var åtminstone bra. Redhorse har landat på tysk hemmamark. Det är här hon hör hemma.
Onsdag skulle vi aktivera oss mer hade vi sagt. Solen lyste tungt över staden och det var riktigt sommarhett. Vi tog därför oss en cykeltur över gatan till China Box och tog oss tillbaka hem till lobbyn. Nej nu ljög jag faktiskt. Vi cyklade ner förbi Alexanderplatz och tog oss via Karl Marx Strasse till ett second hand-varuhus vid Frankurter Tor. Det var ett asdåligt second hand-varuhus. Vi gick därför ut i den stekheta solen och la oss med varsin tidning i en park. Gustav läste och jag somnade på sedvanligt Alexandermanér. Jag låg och sov i 2,5 timmar vilket var bland det bästa jag gjort.
<Fotomontage> Gustav låtsassov lite för kamerans skull.

Jag vaknade abrupt upp ur min (skönhets)sömn. Vi hade problem. Vi hade inte vidarebokat hostellet för onsdagsnatten och det hade blivit fullbokat. Historian om Grodhostellet ska nu berättas.


Kommentarer
Postat av: Niklas bigl

ni verkar ha det AWESOME

2010-09-23 @ 16:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0