Några dagar före ze dopparedag

Hej vänner och fiender! Eller ne bara vänner. Att vi inte har skrivit något på år och dagar bottnar helt sonika i att vi inte har haft något att skriva om. Före julas hade vi några idioter över ja, det kan jag berätta om.
Fabian, Danne och Chrisvild hade några veckor tidigare när de under en skypeklassiker med oss, lite inne i dimman, bestämt sig för att spontankomma. Så det bokade en standardryan för 200 spänn t&r och kom ner. Att det var en måndag-fredag hade väl ingen riktigt tänkt på, det var ju så billigt. Alla tre var mer eller mindre vana Berlinturistare, så det strök vi från schemat. Sen var alla tre tre rätt olikvida vid tillfället så alla typer av utflykter strök vi också. Sen var ingen nå vidare sugen på att laga mat, så all typ av matlagning strök vi. Sen var alla tre rätt trötta i benen och otaggade på luft, så allt sånt strök vi. Men vad gör väl det när man har döner och piratebay?
Lite dimma hann vi med iallfall. Cookies var tisdagsaktiviteten och på onsdagen fick vi gå på snålhet och vad som fanns i Berlins relativt tunna onsdagsutbud. Men ja menar har Matrix två-för-en-onsdag så har dom. Några timmar, 1,5-eurosöl och uppretade royal garden-turkar senare  gav Gustav och Danne upp. Fabian och jag rockade vidare till Tresor för att jaa, jag vet inte riktigt egentligen. Och vilken succé det blev! Fabian somnade på golvet och jag fick jacka med innehåll stulet.
Jag och Gustav gick dessa dagar i skolan, så även torsdagen. Gustav orkade inte så jag skrattade åt honom och kallade honom sopa. Så jag gick ut, satte mig på tåget, spydde i munnen, sprang hem, slängde mig in i lägenheten, gustav skrattade och kallade mig sopa. Välförtjänt kanske. Men det gjorde inte så mycket för jag kom mitt in i en väldigt intressant diskussion om vem som skulle gå ner och köpa döner. Ingen orkade så det fick bli rysk iphoneroulette om saken. Om man torskade fick man gå ner och köpa döner åt alla. Den åkte Fabian på, det var kul! Vi fick mersmak så vi fortsatte köra diverse onödiga och dumma roulettechallenge. Det nådde sitt klimax när vi kom fram till att den som torskade skulle få gå till middagsrestaurangen medans resten tog taxi. Tilläggas ska att det var snöstorm och nästan -10 grader ute. Tilläggas bör också att det verkligen inte är några problem att åka fem i en taxi, det var mest bara kul att någon skulle få åka på den. Det är en enorm hets runt bordet, typ som en riktigt bra fest fast bara killar och ingen musik. Daniel försvinner, Fabian försvinner, Gusvild försvinner och så är det bara jag och Chrisvild kvar. Åker jag på den? Näe det gjorde Chrisvild. Många skratt, tio minuters taxifärd för oss och 40 minuters snöpulsande för Chrisvild senare möts vi så här.
Allt som allt var det väldigt trevligt att ha tre sånna här fina vänner över. På fredagsmorgonen var det dags för dem, liksom oss att fara hem till Sverige. Så det var allt för nu! Avrundar med lite berlinklassiker + några bilder på modekungen Gurra som testar lite nya koncept
Fabian är ful, Christian är fulare men Gustav är så ful så att Christian (som är näst fulast) framstår som en vacker svan
Nytappning, Find Waldo


Behövde bara hitta nåt passande
Check

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0