You know you're back when

Den tredje januari kom vi  tillbaka från jullov på hemmaplan. Vi frågade oss helt sonika om Frobenstrasse fortfarande var Frobenstrasse. Svaret blev ja. Vi blev nedbjudna till våra bögbekanta på våning ett där de satt och chilldrack lite. Vi pratar om ditt och datt när jag ser en liten flaska på bordet. Jag kollar på den, öppnar den och luktar på vätskan. En av killarna frågar då "om jag känner något". Jag förstår inte riktigt så jag frågar vad det är jag ska känna. "Jo, det där är poppers, det är en drog vi tar för att underlätta analsex, lite som ecstasy". Nu ska man väl dra in bra mycket bättre för att det ska ha någon verkan, så oroa er inte mamma och pappa, men vi började skruva på oss när vi repeatedly fick frågan om vi inte skulle ta oss en liten sniff.
Jaja, annars har vi inte gjort så mycket den här veckan -gått i skolan, meckat cyklar och kollat serier typ. I lördags tittade solen fram så vi tog oss en liten runda på stan i det fantastiska vädret. Den 8e januari kunde vi gå runt i t-shirt och tröja! Även idag har vi njutit av januarivårvädret. Vi tog oss på förmiddagen på våra nyrenoverade cyklar upp till Hackeshermarkt på en liten shoppingrunda. Det blev chillshopping, soltagg, sedvanliga meningsskiljaktigheter och några bilder. Här får ni resultatet!
En bild säger mer än tusen ord




Hunkchillade i solen @Volksbühne vid Roxa-Luxembourg-Platz (som dog för exakt 92 år sen på lördag (kuriosafingret))


Er fyrstolpe i vinterdimman
/Alex


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad söta ni är! Jag tänkte bocka av Berlin nu i vår, aight? Det kan bli fest.Jag har också en blogg, den är aschill. XOXO /blogg-Emma

2011-01-24 @ 01:41:30
URL: http://zurichbyemma.blogg.se/
Postat av: f

alltså. den här bloggen är så sjukt infantil.

2011-02-02 @ 01:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0