Torsdag /Jakob Bengtsson

torsdag var dagen då stocken anlände med buller och brak, det fixades cyckel åt honom och det var början på något stort. när jag, christian, olle och andreas befann oss utanför lidl för att handla inför taco night nr 2(!) inträffade något anmärkningsvärt. unisont slogs vi av känslan att våra cyklar här skulle sväva i livsfara. det fanns helt enkelt bara en sak att göra, en fet jävla låsning. och vilken låsning sen. det här var startskottet för den låsningskavalkad som fortsatte resten av veckan. berlin har inte varit sig likt sen dess. 

Stolt stock

Efter middagen begav det sig till Goldman's Bar där vi skulle ta oss an das Boot. En 2,5 liters glasstövel fylld med öl. najs tycker ni. sajk säger jag. har aldrig mått så dåligt, varken fysiskt eller psykiskt. sen drog vi till ett Greenwichbar där en fet tysk dj skulle befinna sig. icke. istället drog vi till Cookies, en klubb som ligger någonstanns i berlin. där rockade vi i några timmar både på dansgolv och i bar. jag hade skitkul iaf men någon fattade beslutet att det var dags att dra vidare. vi hamnade på nått ställe som inte var vidare fett men jag, alex, agnes och wera gav det iaf en chans. helt plötsligt märker vi att alla andra har dragit hem, skönt att slippa mugglarna tänkte vi och satte kurs mot suicide circus. där erbjöds vi både det ena och det andra, bland annat träffade vi en jättetrevlig kille som efter några minuters konverserande slängde ur sig "jag har lite speed över, vill ni ha?". nej sa vi och rockade vidare. helt plötsligt var klockan jättemycket så vi begav oss därifrån, sa hej då till tjejerna och väl hemma satte vi oss på balkongen och väntade på ADAM som skulle komma från sverige. efter lite balkonghäng med adam väckte alex mugglarna och vi drog till den omtalade Hitlerutsällningen. klockan var nu halv elva. vem behöver sova?

Er blogg, min förpliktelse.
/Jakob

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0